Lista konferencji  
 
Opcje sponsoringu  
 
 
         
         
   
   


Rockwool zainwestuje 250 mln zł w Suwalskiej SSE
22.01.2008

- Firma Rockwool zainwestuje w 2008 roku 250 mln zł w Suwalskiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej w swojej fabryce w Małkini (Podlaskie). Firma rozpoczęła tam budowę nowej linii do produkcji skalnej wełny mineralnej.

Jak poinformował Rockwool Polska, uruchomienie trzeciej takiej linii produkcyjnej w zakładzie w Małkini nastąpi w lipcu 2008 roku. Inwestycja ma związek z rosnącym popytem na materiały budowlane, widocznym szczególnie od momentu wejścia Polski do Unii Europejskiej

Według prezesa zarządu Rockwool Polska Andrzeja Kielara, rozbudowa pozwoli na podwojenie mocy produkcyjnych zakładu w Małkini oraz stworzenie 75 nowych miejsc pracy. Kolejnych 100 miejsc pracy powstanie w firmach współpracujących z zakładem.


Fabryka ROCKWOOL w Małkini

Inwestycja jest realizowana przez międzynarodowy zespół inżynierów i specjalistów z Polski i Danii. Większość prac budowlanych i montażowych wykonują polskie firmy lokalne.

- Inwestycja międzynarodowego koncernu, jakim jest Rockwool, to znak dla innych przedsiębiorstw i korporacji, że warto zastanowić się nad ulokowaniem biznesu w Suwalskiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej - powiedział Grzegorz Mackiewicz, prezes zarządu Suwalskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej. - Rozbudowa fabryki w Małkini to nie tylko szansa na nowe miejsca pracy w naszym regionie. To przede wszystkim czytelny sygnał dla zachodnich firm, oznaczający, że warto lokalizować biznes w tym miejscu - dodał.

Rozbudowa zakładu w Małkini jest kolejną dużą inwestycją koncernu w Polsce. W sierpniu 2006 roku uruchomił on nowoczesną linię do produkcji paneli sufitowych w fabryce w Cigacicach. Wartość tej inwestycji wyniosła nieco ponad 70 mln zł i pozwoliła na stworzenie 80 miejsc pracy.

Rockwool Polska działa od 1993 roku, wytwarza produkty ze skalnej wełny mineralnej w dwóch fabrykach - w Cigacicach i Małkini. W ciągu prawie 15 lat działalności w Polsce Rockwool zainwestował ponad 400 mln złotych. Obydwie polskie fabryki zostały uznane za najbardziej wydajne zakłady grupy Rockwool, a strategia marketingowa polskiego oddziału - za najlepszy plan strategiczny roku 2001.

Źródło: PAIiIZ